29 augusti 2023

Packsize introducerar: Industrins första molnbaserade plattform för förpackning och frakt med PackNet Cloud.

Den första cloud-plattformen i sitt slag gör det möjligt för företag att använda en datadriven strategi för förpackningseffektiviteten, som förbättrar produktiviteten och ger nöjdare kunder samtidigt som koldioxidavtrycket minskas.

SALT LAKE CITY 29 augusti 2023 Packsize®, marknadsledare inom hållbar, rätt anpassad, On-Demand Packaging, tillkännagav idag lanseringen av sin plattform PackNet® Cloud, den första och enda molnbaserade lösningen i branschen. Denna revolutionerande programvara för produktion och optimering integreras sömlöst med Packsizes On Demand Packaging®-maskiner och erbjuder oöverträffade möjligheter för hantering av lådmaskiner, lådproduktion och integration av förpackningsarbetsflöden. Med PackNet Cloud kan företag blomstra på en dynamisk marknad och samtidigt minimera förpackningsavfallet.

”Det nya och förbättrade PackNet Cloud representerar ett betydande steg framåt inom förpackningsteknik, vilket gör Packsize till branschens pionjär och den enda leverantör som erbjuder möjlighet för molntjänst”, säger Rod Gallaway, VD på Packsize. ”Genom att nyttja molnets förmåga kan företag frigöra sin fulla potential och uppnå oöverträffade nivåer av förpackningseffektivitet. PackNet Cloud gör det möjligt för företag att optimera sitt förpackningsflöde, minska kostnaderna, göra kunderna nöjdare och minska koldioxidavtrycket.”

Viktiga funktioner omfattar:

Miljöer med flera innehavare: Skalbarhet utan att kompromissa med säkerheten
PackNet Cloud möjliggör miljöer med flera innehavare, vilket gör att företag kan växa flexibelt och eliminera problem med IT-infrastruktur utan att kompromissa med säkerhet och prestanda. Företag kan nyttja Packsizes molnbaserade teknik för att dra nytta av hög tillgänglighet och minimala fördröjningar i dataåtkomsten genom anslutningar med låg latens.

PackNets säkerhetsåtgärder, inklusive datakryptering, enhetsautentisering och hotdetektering i realtid, säkerställer omfattande riskreducering. Företagen kan skräddarsy lösningar efter sina behov genom att optimera produktionen av wellpappförpackningar och enkelt integrera med ERP- och WMS-system.

PackNet Cloud Reporting: Datadrivet beslutsfattande
PackNet Cloud Reporting tillhandahåller avancerade data- och analysfunktioner i realtid, och erbjuder företag omfattande insikter för att fatta datadrivna beslut och optimera förpackningsflödet. Det förser också företag med centraliserad datahantering, vilket möjliggör djupgående analys och övervakning av förpackningsflödet på flera platser. Det gör det möjligt för företag att proaktivt ta itu med utmaningar, förbättra effektivitet och göra kunderna nöjdare.

PackNet Cloud Cube: Optimerar nyttjandet av lådorna
PackNet Cloud Cube beräknar paketets mått och vikt och bestämmer den optimala lådstorleken för varje order. Genom att minimera förpackningsmaterialet och minska fraktkostnaderna förbättrar PackNet Cloud Cube kostnadseffektiviteten och produktskyddet under transport.

PackNet Cloud Cubes övergång till molnet förbättrar hastigheten, skalbarheten och säkerheten avsevärt. Det gör det möjligt för företag att paketera sina produkter på ett säkert och effektivt sätt, vilket ger kunderna en positiv upplevelse samtidigt som förpackningsresurserna optimeras.

PackNet Cloud Dim: Optimerar paketstorlek och -typ
PackNet Cloud Dim revolutionerar förpackningsprocesserna genom att automatisera beslut om storlek och typ baserat på kompletterande produktattribut eller -detaljer utöver längd, bredd, höjd och vikt. Med hjälp av avancerade algoritmer säkerställer PackNet Cloud Dim mer exakta och effektiva förpackningsprocesser, vilket resulterar i optimerade val av förpackningsstorlekar och -typer.

PackNet Cloud levererar kontinuerliga uppdateringar, avancerad support och teknisk assistans dygnet runt. Detta omfattande tillvägagångssätt ger företag viktig information för att effektivt minimera materialavfall och förbättra hållbarhetspraxis i realtid.

För mer information om PackNet Cloud, besök sidan Packsize Software.

Packsize transforms how businesses and their customers experience packaging – from packing to unboxing. Since introducing Right-sized Packaging on Demand in 2002, Packsize has become a recognized supply chain and sustainable packaging industry leader in North America, Europe, and the Asia-Pacific. As a partner and trusted advisor, Packsize unlocks the hidden potential in its customers’ supply chain and creates custom packaging process flows that consider every step – from the warehouse floor to the customer’s hands. Packsize is reimagining packaging and accelerating the path to a more sustainable future. Follow Packsize on LinkedIn.

Packsize Media Contact
Jessica Wheeler