6 December 2023

Packsize Named Recipient Of The 2023 Top Software & Tech Award

UTMÄRKELSEN HYLLAR DE BÄSTA MJUKVARU- OCH TEKNIKLÖSNINGARNA I LEVERANSKEDJAN

SALT LAKE CITY, 6 december 2023 /PRNewswire/ -- Packsize®, marknadsledaren inom hållbar, rätt anpassad, On-Demand Packaging, meddelade att de har tilldelats 2023 års pris för bästa programvara och teknik av Food Logistics och Supply & Demand Chain Executive för sin X5-lösning® – världens första helautomatiska system för resta lådor och den mest avancerade, flexibla, effektiva och hållbara plattformen för e-handelsbranschen. Priset uppmärksammar de bästa programvaru- och tekniklösningarna inom leveranskedjor i kategorin lagerautomatisering.

”Vi är verkligen hedrade över att få ett erkännande av Food Logistics och Supply & Demand Chain Executive”, säger Rod Gallaway, VD för Packsize. ”Vi tror på att ge företag möjlighet att tillverka sina förpackningar i rätt storlek, minimera avfall och maximera besparingar. X5 är inte bara en lösning – den är ett bevis på vårt engagemang för att skapa en smartare och mer hållbar framtid för branscher över hela världen.”

X5-lösningen är snabbast i branschen på att producera lådor i rätt storlek som är redo att packas, vilket avsevärt förbättrar e-handelsleverantörernas och tillverkarnas möjligheter att möta kundernas efterfrågan. Med möjligheten att tillverka, packa, skanna, etikettera och skicka lådor i rätt storlek på bara 3,5 sekunder ger Packsizes automatiserade förpackningssystem snabba och tillförlitliga resultat som hjälper företag att möta sina kunders efterfrågan utan förseningar. Liksom alla Packsizes lösningar minskar X5 förpackningsavfall som orsakas av överdimensionerade lådor, minskar fyllnadsmaterial som luftkuddar, minskar transportutsläppen och förbättrar slutkonsumentens helhetsupplevelse. Genom att anpassa storleken på lådorna kan företagen minimera sina kostnader och den miljöpåverkan som är förknippad med överflödig och onödig wellpapp och samtidigt förbättra paketlogistiken genom att få plats med 33% fler lådor i frakt- och leveransföretagens transporter.

”Sektorn för programvara och teknik för leveranskedjan fortsätter att blomstra, från robotteknik och lagerautomatisering till programvara för upphandling och resursplanering och lösningar för WMS, transporthantering och synlighet i leveranskedjan. Dessa lösningar (och många fler) är utformade för att effektivisera, optimera och förnya leveranskedjan och logistikområdet, och gör det genom att införliva ny teknik och en väg till effektivitet”, säger Marina Mayer, chefredaktör för Food Logistics och Supply & Demand Chain Executive.

Food Logistics är den enda publikationen som uteslutande täcker förflyttningen av produkter genom den globala leveranskedjan för kalla livsmedel, och Supply & Demand Chain Executive är den enda publikationen som täcker hela den globala leveranskedjan. Priset innehöll två huvudkategorier (små företag < 50 miljoner dollar och stora företag > 49 miljoner dollar) med fem underkategorier inom varje huvudkategori: programvara för upphandling/resursplanering, programvara för lagerhantering (WMS)/transporthantering, lagerautomatisering, robotteknik och lösningar för synlighet i leveranskedjan.

Besök https://foodl.me/39lje2 för att se hela listan över vinnare.

Packsize förändrar hur företag och deras kunder upplever förpackningar – från paketering till uppackning. Sedan introduktionen av Right-sized Packaging on Demand 2002 har Packsize blivit en erkänd ledare inom leveranskedjor och hållbara förpackningar i Nordamerika, Europa och Asien-Stillahavsområdet. Som partner och betrodd rådgivare frigör Packsize den dolda potentialen i sina kunders leveranskedjor och skapar anpassade Packaging Process Flows som tar hänsyn till varje steg – från lagret till konsumentens händer. Packsize förnyar förpackningar och påskyndar vägen mot en mer hållbar framtid. Följ Packsize på LinkedIn.

Om Food Logistics och Supply & Demand Chain Executive
Food Logistics når mer än 26 000 chefer för leveranskedjan inom den globala livsmedels- och dryckesindustrin, inklusive chefer i livsmedelssektorn (odlare, producenter, tillverkare, grossister och livsmedelsbutiker) och logistiksektorn (transport, lagerhållning, distribution, programvara och teknik) som delar ett gemensamt intresse för verksamhets- och affärsaspekterna i den globala leveranskedjan för kalla livsmedel. Supply & Demand Chain Executive är den enda publikationen om leveranskedjan som täcker hela den globala leveranskedjan med fokus på lastbilstransporter, lagerhållning, emballage, upphandling, riskhantering, professionell utveckling med mera. Food Logistics och Supply & Demand Chain Executive driver även SCN Summit och Women in Supply Chain Forum. Läs mer på www.FoodLogistics.com och www.SDCExec.com.