11 december 2023

Packize X5 - Named Material Handling Product News 2023. Vald av läsarna till årets produkt.

PACKSIZE ERKÄND FÖR SINA FRAMSTEG INOM SYSTEM OCH UTRUSTNING FÖR MATERIALHANTERING INOM TILLVERKNING, DISTRIBUTIONSCENTER OCH LAGER

SALT LAKE CITY, Dec. 11, 2023 -- Packsize®, the market leader in sustainable, right-sized, on-demand packaging, announced it has been awarded a recipient of the 2023 Products of the Year Readers' Choice for Packaging and Pallets from Material Handling Product News and MaterialHandling247.com. The award is for the X5® solution – the world's first fully-automated erected box system and the most advanced, flexible, efficient and sustainable platform available for the e-commerce industry.

”Det är en ära att bli erkänd för vårt engagemang för innovation, hållbarhet och vårt arbete med att ge företag möjlighet att blomstra i ett ständigt föränderligt landskap”, säger Packsizes VD Rod Galloway, ”X5 och den toppmoderna tekniken som används för att orkestrera våra automatiseringssystem för förpackningar är ett bevis på vårt teams engagemang för att omdefiniera förpackningseffektivitet. Vi tackar läsarna hos Material Handling Product News och MaterialHandling247.com för utmärkelsen, samt vårt begåvade team, partners och kunder som är orsaken till den här äran.”

X5-lösningen är snabbast i branschen på att producera lådor i rätt storlek som är redo att packas, vilket avsevärt förbättrar e-handelsleverantörernas och tillverkarnas möjligheter att möta kundernas efterfrågan. Med möjligheten att tillverka, packa, skanna, etikettera och skicka lådor i rätt storlek på bara 3,5 sekunder ger Packsizes automatiserade förpackningssystem snabba och tillförlitliga resultat som hjälper företag att möta sina kunders efterfrågan utan förseningar. Liksom alla Packsizes lösningar minskar X5 förpackningsavfall som orsakas av överdimensionerade lådor, minskar fyllnadsmaterial som luftkuddar, minskar transportutsläppen och förbättrar slutkonsumentens helhetsupplevelse. Genom att anpassa storleken på lådorna kan företagen minimera sina kostnader och den miljöpåverkan som är förknippad med överflödig och onödig wellpapp och samtidigt förbättra paketlogistiken genom att få plats med 33% fler lådor i frakt- och leveransföretagens transporter.

Denna utmärkelse hedrar företagens prestationer för framsteg inom materialhanteringssystem och utrustning inom tillverkning, distributionscenter och lager. Läsarna utsåg vinnarna med över 5 500 röster.

Packsize förändrar hur företag och deras kunder upplever förpackningar – från paketering till uppackning. Sedan introduktionen av Right-sized Packaging on Demand 2002 har Packsize blivit en erkänd ledare inom leveranskedjor och hållbara förpackningar i Nordamerika, Europa och Asien-Stillahavsområdet. Som partner och betrodd rådgivare frigör Packsize den dolda potentialen i sina kunders leveranskedjor och skapar anpassade Packaging Process Flows som tar hänsyn till varje steg – från lagret till konsumentens händer. Packsize förnyar förpackningar och påskyndar vägen mot en mer hållbar framtid. Följ Packsize på LinkedIn.