6 maj 2024

Packsizes VD Rod Gallaway meddelar sin pension

Bolaget utser David Lockwood till VD.

SALT LAKE CITY, 6 maj 2024Packsize®, den främsta ledaren inom hållbar On-Demand Packaging i rätt storlek, meddelade idag att VD:n Rod Gallaway går i pension. David Lockwood, för närvarande verkställande styrelseordförande i Packsize, har tagit över rollen. På styrelsens begäran har Rod Gallaway gått med på att fortsätta i bolaget som seniorkonsult.

Rod började på Packsize 2017 som vice VD och 2021 utsågs han till VD.  Under Rods tid som VD ökade han företagets intäkter med mer än 50 procent och ledde utvecklingen av företagets nästa generation av automatiserade förpackningsmaskiner, inklusive X5 ® och X7 ®. Rod byggde starka relationer med företagets största kunder och var avgörande för att utveckla företagets dygnet runt-kultur för kundsupport. Som VD etablerade Rod Packsize som den globala ledaren inom automatiserade förpackningar i rätt storlek.

”Det har varit givande att se Packsize växa och mogna bland sina medarbetare, kunder och produkter.  När man närmar sig slutet av sin karriär inser man hur speciellt det är att vara en del av ett uppdragsorienterat företag som verkligen hjälper planeten”, säger Rod Gallaway. ”Vår innovativa kultur gör det möjligt för Packsize att lösa stora problem – det är grundläggande för vilka vi är.  Jag är övertygad om att David och resten av teamet kommer att fortsätta den kulturen och nå nya framgångsnivåer.  När jag nu skiftar fokus till att hjälpa David och teamet i en annan roll är jag lika entusiastisk som någonsin inför Packsizes framtid.  Tack till Packsizes anställda, kunder och partners för allt ert stöd.”

Lockwood sa: ”Rod har varit en ledande befattningshavare och tankeledare inom lagerautomation och globala leveranskedjor i över tre decennier. Från sin tid som ledande befattningshavare på Staples till VD för Packsize har han respekterats och beundrats av sina kollegor och andra i vår bransch.  Packsize har varit otroligt lyckligt lottade som fått ha Rod som VD och vi är tacksamma för att han stannar hos oss i en rådgivande roll.”

Joel Peterson, nuvarande styrelseledamot i Packsize och tidigare styrelseordförande, säger: ”Packsize har haft stor nytta av Rods ledarskap inom hela vår verksamhet. Rods omfattande kunskap och expertis inom alla aspekter av vårt företag kommer att fortsätta att vara till nytta för Packsize under de kommande åren när han arbetar med David för att leverera branschledande automatiserade förpackningslösningar till våra kunder.”

Lockwood har varit styrelseledamot i Packsize sedan 2023 och tillträder VD-rollen med över tre decenniers erfarenhet från näringslivet, den akademiska världen och offentlig förvaltning.  Han var VD för Energy Solutions (NYSE: ES), ett miljötjänstföretag baserat i Utah, från 2012 till 2018 och verkställande ordförande från 2019 till 2021.

Före Energy Solutions var Lockwood ordförande och VD för Liberate Technologies (NASDAQ: LBRT), som levererar mjukvara och hårdvara till telekommunikationsindustrin, och VD för Intertrust (NASDAQ: ITRU), ett teknikföretag för hantering av digitala rättigheter.   Före Liberate Technologies och Intertrust var han VD för Goldman Sachs, ett finansföretag.

Lockwood har suttit i över tjugo offentliga och privata företagsstyrelser, inklusive Steinway Musical Instruments och Forbes. Han har också varit medlem i USTAR, Utah Science, Technology and Research Initiative. Han har varit föreläsare vid fakulteten vid Graduate School of Business vid Stanford University. Från 2019 till 2021 var han seniorrådgivare till USA:s energiminister.

Lockwood sa: ”Jag ser fram emot att arbeta med alla på Packsize för att utöka distributionen av våra kostnadseffektiva och hållbara förpackningslösningar. Behovet av förpackningslösningar som skyddar vår planets hälsa har aldrig varit större.”

‍ Packsize förändrar hur företag och deras kunder upplever förpackningar – från paketering till uppackning. Sedan introduktionen av Right-sized Packaging on Demand 2002 har Packsize blivit en erkänd ledare inom leveranskedjor och hållbara förpackningar i Nordamerika, Europa och Asien-Stillahavsområdet. Som partner och betrodd rådgivare frigör Packsize den dolda potentialen i sina kunders leveranskedjor och skapar anpassade Packaging Process Flows som tar hänsyn till varje steg – från lagret till konsumentens händer. Packsize förnyar förpackningar och påskyndar vägen mot en mer hållbar framtid. Följ Packsize på LinkedIn.